Voluntariat

Print

 

                                      

 

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ   "BANAT" AL JUD. TIMIŞ

   

Programul de voluntariat „SALVATOR DIN PASIUNE”,

desfășurat în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “BANAT” al județului Timiș

Demersul instituţiei noastre are la bază beneficiile activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităţilor pe timpul situaţiilor de urgenţă, dar şi pentru prevenirea lor

În cadrul activităţii de voluntariat desfăşurată în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “BANAT” al judeţului Timiş, voluntarii sunt ierarhizaţi în următoarele clase de competenţă:

a) voluntar I; b) voluntar II; c) voluntar III; d) voluntar IV.

(1) Voluntar I este clasa de competenţă cu care se încadrează voluntarii cu vârsta cuprinsă între 16 ani și 18 ani şi cărora li se va asigura participarea la cursurile de prim-ajutor de bază (fără echipamente medicale) şi care nu vor putea lua parte la activităţi ce ar putea pune în pericol viaţa sau integritatea corporală a acestora. După împlinirea a 120 de ore de voluntariat şi absolvirea cursurilor stabilite, voluntarul poate participa la cursurile de prim ajutor calificat, descarcerare și operațiuni de salvare.

(2) Voluntar II este clasa de competenţă minimă cu care se vor încadra voluntarii cu vârsta de peste 18 ani, care vor fi pregătiţi în vederea participării la intervenţii în totalitatea acţiunilor pe care acestea le implică, în funcţie de nevoile operative şi pregătirea acestora. Voluntarilor ce dispun de această clasă de competenţă, după efectuarea unui număr de 120 de ore de voluntariat, li se va asigura participarea la cursurile de prim ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare.

(4) Voluntar III este clasa de competenţă care se acordă voluntarilor care dispun de contract de voluntariat de cel puţin un an sau echivalentul a 240 de ore de voluntariat şi au absolvit cursurile de prim ajutor calificat, descarcerare și operațiuni de salvare. Voluntarilor ce dispun de această clasă de competenţă li se va asigura participarea la cursurile de prim ajutor calificat cu competenţe extinse.

(5) Voluntar IV este clasa de competenţă care se acordă voluntarilor ce dispun de contract de voluntariat de cel puţin 2 ani sau echivalentul a 480 de ore de voluntariat şi au absolvit cursul de prim ajutor calificat, cu competenţe extinse.

Voluntarilor ce deţin clasa de competenţă I nu li se va permite participarea la intervenţii ce pot determina afectarea psihologică severă a acestora.

Voluntarii ce deţin clasa de competenţă I - IV vor urma şi cursuri de pregătire pentru intervenţia în situaţii de urgenţă (căutare-salvare, stingere incendii etc.).

Participarea la intervenţii împreună cu echipajele Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă este condiţionată de absolvirea cursului corespunzător.

Activitatea de voluntariat se desfășoară în intervalul orar 08:00-24:00 sau în ture de 24 de ore

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori sunt următoarele:

- vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;

- apt din punct de vedere medical;

- să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracțiuni lor cu intenție;

- să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situații de urgență.

Candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:

1. cerere de înscriere;

2. certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);

3. copie după actul de identitate;

4. aviz psihologic (nu adeverință) care va conține din partea psihologului clinician un profil psihologic cu recomandări la finalul evaluării sau din partea psihologului cu competență în apărare, ordine publică și siguranță națională, cu precizarea apt sau inapt pentru activitățile în cadrul unui serviciu de urgență;

5. act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare – nu există un minim de studii de care persoana care dorește să acceadă la programul de voluntariat trebuie să dispună;

6. adeverinţă medicală din care să reiasă, cumulativ, cel puțin două din următoarele criterii „nu se află în evidență cu boli cronice”, „apt pentru efort fizic de nivel mediu” și „clinic sănătos”;

7. acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.

Perioada de înscriere și depunere a dosarelor: de luni până vineri, în intervalul orar 08.00-16.00, la sediul B al Inspectoratului, situat în Timișoara, str. Cluj, Nr.14, Timișoara (lângă Colegiul Naţional de Artă “Ion Vidu”).

După perioada de analiză a dosarelor (30 zile de la data depunerii), candidații admiși vor fi informați telefonic pentru a se prezenta în vederea semnării contractelor și furnizarea informațiilor necesare următoarelor activități.

Relații suplimentare puteți obține la numerele de telefon: 0256/494045, interior 27371, mobil:0724.358.669, zilnic de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 16:00.